Saveti za odabir vrtića

Vaše dete je posebno
Svako dete je jedinstveno, pa bi se, samim tim, i pri odabiru prostora u kom će dete boraviti, osoba koje će sa njim provoditi vreme, pristup u učenju, trebalo voditi njegovim ličnim afinitetima, navikama, temperamentu.
Privatni ili državni vrtić?
Najveće prednosti privatnih vrtića u odnosu na državne su: manji broj mališana u grupi, veća informisanost roditelja o dnevnim aktivnostima, bolja komunikacija sa vaspitačicama, mogućnost veće kontrole jelovnika, higijene objekta… Međutim, niti je privatni vrtić garancija dobrog izbora, niti je državni sinonim za loš vrtić. Upravo zato, dva osnovna roditeljska zadatka su odabir pravog vrtića i priprema deteta.
Kako do informacija?
Posetite obdaništa u kraju i razgovarajte sa stručnim licima, kako biste se pravovremeno informisali o svemu što vas zanima. 

Na koja pitanja da se koncentrišete?
– Koliki je broj dece u grupi? 

- Kakav je plan rada, tj. aktivnosti? 

- Ko će provoditi vreme sa vašim detetom? Da li su u pitanju isključivo vaspitačice ili i pedagozi, medicinske sestre…? 

-Imate pravo da pitate zaista sve što želite i zato nemojte oklevati, možda vam vaša pitanja deluju smešno, ali onaj ko nema razumevanja za zabrinutog roditelja, ne treba ni da brine o vašem detetu.
*Na primer, pitanje da li deca menjaju obuću nakon igre u dvorištu vrtića, ili u istim patikama ulaze nazad u vrtić, na prvi pogled deluje besmisleno, ali mnogo govori o higijeni objekta.
-Kakva se ishrana praktikuje, imaju li jelovnik za decu na posebnom režimu u slučaju alergija, intolerancije na određenu hranu.
-Zamolite vaspitačicu da vam ukratko opiše šta sa decom radi, da vam pokaže neke crteže, da opiše šta namerava da radi u idućem periodu, kakva je praksa u tom vrtiću prilikom uvođenja novog deteta u grupu.

Sistemi učenja:

NTC sistem učenja je specijalizovani program za edukaciju roditelja, vaspitača i učitelja, koji usvojeno znanje i veštine mogu da primene u svakodnevnim aktivnostima u radu sa decom. Edukacija vaspitača, nastavnika i roditelja vrši se na seminarima, predavanjima i radionicama.

Određene ustanove poseduju NTC licencu za rad. Licenca potvrđuje da je osoblje obučeno i da sprovodi NTC Program u svakodnevnom radu sa decom.

NTC program se sprovodi u 15 država Evrope, u 6 država je akreditovan (Srbija, Slovenija, Crna Gora, Češka, BiH i Hrvatska), a u 9 država se sprovodi uz saradnju sa obrazovnim institucijama (Makedonija, Italija, Slovačka, Rumunija, Madjarska, Bugarska, Norveška, Švajcarska i Grčka). U još nekoliko država program je u fazi pilot projekta (Nemačka, Poljska i Austrija)

Montesori pedagogija smatra da dete od rođenja pa do svoje šeste godine ima “upijajući um” i da ova genijalna mogućnost mentalnog upijanja, omogućava deci da nauče maternji jezik, usavrše pokrete tela i usvoje određena pravila.
Još jedna bitna stvar koju je uočila Marija Motesori je da deca u svom razvoju ličnosti prolaze kroz određene osetljive periode života.
Ovi periodi u životu deteta su kada je dete određenim podsticajem iz svog okruženja, usvojilo nova znanja ili nove veštine, i mogu se primetiti kod sve dece u približno istom uzrastu. Suština je da su ti periodi idealno vreme za razvoj određene veštine ili sticanja određenog znanja kod deteta.
Dete uzrasta od tri do šest godina prolazi kroz proces pojave svesti i volje, i samim tim polako postaje samosvesno biće. Primenom Montesori filozofije i Montesori materijala (posebni didaktički materijali koje je razvila M.Montesori i koji se koriste u edukaciji) pružaju detetu mogućnosti za sakupljanjem novih znanja i da kontinuirano razvija svoju svest

Dečiji vrtići po delovima grada u Beogradu:

Kliknite na željeni deo grada i pogledajte našu ponudu vrtića!

Naša preporuka:

logo-happz-kids
logo